Dekanijsko srečanje ŽPS

ŽUPNIJA SVETEGA REŠNJEGA TELESA IN KRVI  LJUBLJANA - PODUTIK
Predstavitev Dejavnosti in skupine Oznanila Dogodki Povezave

 

Prva stran
Gor

 

ŽPS dekanije in skrb za Cerkev!

Na plenarnem zboru si je Cerkev na Slovenskem zastavila veliko nalogo: novo evangelizacijo slovenskega naroda.

Vprašati se moramo: ali narod, ki je v treh četrtinah krščanski, potrebuje novo evangelizacijo? Da, potrebuje jo! Pa niti ne toliko zaradi one ene četrtine, ki ne veruje, potrebujejo jo zaradi onih treh četrtin, ki verujejo napol oz. verujejo samo- navzven, formalno, po tradiciji, ne pa v duhu in resnici.

Posebna pozornost slovenske Cerkve bo zato veljala kristjanom, ki imajo zakramente uvajanja -(krst, -obhajilo, birmo), a so svoj življenjski slog zastavili kot da Boga ni. So nekakšen hibrid ateizma in vere, modernizma in tradicionalizma, liberalizma ; in krščanstva. Ne moremo jih imenovati odpadnike od vere, ker se določenih verskih praks držijo, in ne moremo jim reči »cerkveni ljudje«, ker nekaterih moralnih, postavk krščanske vere ne upoštevajo in ker rednega živega stika z občestvom verujočih nimajo.

Sociološko gledano oddaljeni niso problem, pač. pa dejstvo- oz. zakonitost vsake velike združbe ljudi. Tako je tudi v Cerkvi - tudi tu so vedno oddaljeni, saj. je jasno, da množica--krstov še ne pomeni množice močnih in premišljenih osebnih- odločitev za pripadnost Cerkvi.

Plenarni zbor Cerkve na Slovenskem pojav oddaljenih ne opredeli kot poraz temveč kot priložnost in znamenje za Cerkev. Opredeli ga kot priložnost za notranjo prenovo, saj nas bogato izkustvo Cerkve navaja k drzni tezi: Cerkev, če hoče, lahko pride do vsake skupine oddaljenih za vsakogar je lahko privlačna. Ampak le kot živa tvorba ljudi, ki so v njej našli odgovore na najgloblja življenjska vprašanja.

Prva in najodločilnejša naloga je torej na nas biti živa in dejavna skupnost -- Cerkev, ki ji ni žal svoje odločitve da Nekomu pripada.

 

Tako smo člani ŽPS naše dekanije v nedeljo, 27. novembra, popoldne ob 15. uri, razmišljali o tem vprašanju.

Potek srečanja:

  • Pozdrav dekana Tomaža Nagodeta

  • Molitev

  • Predavanje Branka Cesnika z naslovom: Oddaljeni od Cerkve, oddaljeni od Očeta

  • Pogovor po skupinah

  • Plenum

Molitev: Vsak dan

 Vsak dan v tihem Nazaretu.

Vprašuje me znanec: Kaj je novega?

Po telefonu, na cesti, v pismu... nič ni novega. Ponavlja se vsakdanjost do moreče natančnosti časa in opravil.

Tihi Nazaret.

V njem se ničesar ne zgodi, o njem ne najdeš novic v časopisu. Tako neznan je, da postaja prav ta lastnost njegova tipična, razpoznavna razsežnost.

Biti iz Nazareta - biti nepoznan, neupoštevan, manj spoštovan: Ali more iz Nazaret kaj dobrega priti? Takšen je tudi krščanski vsakdan.

V svetu se marsikaj zgodi, vedno znova poročajo o dogodkih, iznajdbah, novih knjigah, slavnih ljudeh. Vse prodira v kristjanov vsakdan.

O njem pa nihče ne piše, o njegovem naporu, da bi dosegel višjo stopnico na poti k Bogu, nihče ne ve.

In vendar!

Skrito je bilo vedno več vredno kot pozornost vzbujajoče,

kakor da bi bilo le tisto pristno, kar se ne vidi, o čemer se ne

piše, ne govori.

Kdor ne prihaja iz Nazareta, že nima krščanske legitimacije.

Kdor ni šel skozi Nazaret, ne bo nikoli prodrl do bistva krščanstva.

Mnogo nas je, ki nočemo skozi Nazaret,ki hočemo oznanjati evangelij v makrokozmosu, da bi se hitreje oznanila blagovest.

In kaj se zgodi?

Krščansko oznanilo zgubi svojo pristnost, ker ni bilo izčiščeno v tihoti Nazareta, v tihoti in skritosti vsakdanjega življenja.

 

Dragi moji, krščanstvo se je začelo v Nazaretu... v izpolnjevanju vsakdanjih dolžnosti in opravil.

O, kako velik si, Gospod, Gospod Nazareta!

 

Molitev: Začetek

Nekoč je treba začeti.

Vse ima svoj začetek.

Če ne začneš, ne moreš naprej, ne prideš do konca.

Moraš začeti... ni druge alternative.

 

Začeti živeti v svetu, ki si ga nisem izbral, v svetu, ki ni moj svet, kjer vladajo zakoni, ki so mi tuji.

Začeti - ali ne pomeni začetek podreditev že obstoječemu?

Začeti - ali ne pomeni tudi sprejeti danosti, ukloniti se višji sili?

Jezus iz Nazareta se je sprijaznil s svetom, v katerega je stopil.

Prilagodil se mu je.

Vendar ga je spremenil kot še nihče pred njim.

Morda prav zato, ker se mu je prilagodil, da bi ga načel od znotraj.

Ni spreminjal okolja, temveč človeških src.

Ko začenjam svoj advent se moram tudi danes znova in znova prilagoditi takšnemu krščanstvu in takšnemu Kristusu. Kristusu, ki ga svet ni sprejel, ker se mu je prilagodil, da bi mnogo kasneje postal njegov veliki prijatelj.

 

Vsak začetek, tudi ta, zahteva razumevajočo potrpežljivost.

Jezusu iz Nazareta se ne mudi... mudi se nam...

In to je naša napaka.

Kdor začenja, mora vedeti, da ga spremlja božja potrpežljivost.

Zanjo sta besedi » padec« in » neuspeh« vsakdanji besedi.

 

Toda, nekoč je treba začeti.

Tako je zapisano v svetem pismu.

Tak je zapisano v vsako duhovno življenje.

 

Molitev: Pripravite pot Gospodu

Evangelist Marko je stopil v novo zavezo s prerokom Izaijem.

Dobro ga je poznal.

Z njim ni hotel le povezati novo s starim, temveč je hotel tudi povedati, da se božje razodetje človeku začenja z etičnim imperativom.

 

Bog prihaja.

Njegov prihod je nepreklicen, usoden, enkraten.

 

Ne vprašuje, ali zmorem ali ne zmorem pripraviti poti.

On prihaja.

Ve, da zmorem, ker veruje vame...

Ni težko pripraviti pot, izravnati ovinke, jo posuti s peskom...

Težko je pripraviti pot v srce.

Za to pot pa gre pri Gospodovem prihodu

Po njej bo On vstopil

 

Kako naj jo pripravim?

Z molitvijo?

Tudi.

Z dobrimi deli?

Tudi.

Predvsem pa s spreobrnjenjem: kakor apostol Matej, ki je bil prej Levi; kakor Marija Magdalena; kakor Zahej; kakor grešnica na poti...

Od takrat je vse drugače... sedaj sem Pavel... Avguštin...

 

Marko je optimist, nič manjši od Izaija.

Njun imperativ je nasičen z mojo.

V njem se skriva nekaj, kar mi ne da miru. Za temi besedami namreč stoji On, zato vem da bom zmogel.

 

Grešen človek sem, toda že doživljam svoj advent.

 

 

 

 
Pošljite elektronsko pošto z svojimi vprašanji in komentarji administratorju.
Datum zadnje spremembe: 09 januar, 2011